مجله خبری هاست ایران » طراحی و توسعه » گوگل رسماً استفاده از دایرکتوری Dmoz در نتایج جستجو را متوقف کرد
سئو و بهینه سازی سایت طراحی و توسعه

گوگل رسماً استفاده از دایرکتوری Dmoz در نتایج جستجو را متوقف کرد

دایرکتوری Dmoz

با بسته شدن دایرکتوری DMOZ گوگل اعلام کرد که دیگر از این ابزار به‌عنوان یک منبع در نتایج جستجو استفاده نخواهد کرد. گوگل پیش‌ازاین در هنگام ایندکس کردن صفحات سایت برای نمایش عنوان و متای توضیحات صفحه از ابزار DMOZ کمک می‌گرفت، اما عناوین و توضیحات به‌دست‌آمده از این ابزار چندان هم مفید نبود و در بعضی موارد این اطلاعات به‌درستی نشان داده نمی‌شد.
در هفدهم مارس سال ۲۰۱۷ ابزار DMOZ به‌صورت رسمی غیرفعال گردید و به همین دلیل گوگل نیز تصمیم به عدم استفاده از این ابزار در نتایج جستجو گرفت.
از سال ۲۰۰۶ گوگل از این ابزار برای تکمیل نتایج جستجو استفاده می‌کرد و بخشی از عناوین و متای توضیحات از دایرکتوری DMOZ دریافت می‌شد. دلیل این کار بهتر و کاملتر بودن اطلاعات موجود در DMOZ  نسبت به اطلاعاتی بود که به‌صورت دستی در عنوان و متای توضیحات صفحه قرار می‌گرفت.

غیرفعال شدن دایرکتوری Dmoz

با بسته شدن این دایرکتوری و عدم استفاده از آن توسط گوگل،اهمیت متای توضیحات بیشتر شده است و صاحبان سایت ها باید در انتخاب متای توضیحات و کلمات کلیدی مورد نظر خود توجه بیشتری داشته باشند.
پیش‌ازاین موضوع برای در نظر نگرفتن اطلاعات DMOZ در لیست نتایج جستجو از متاتگ NOODP استفاده می‌شد اما اکنون با غیر فعال شدن Dmoz  ضرورتی در استفاده از این متاتگ وجود ندارد.
در اینجا می توانید توصیه های گوگل برای انتخاب و وارد نمودن متای توضیحات را مشاهده نمایید.